Колеги!
Вашій увазі пропонуються сценарії окремих свят та позакласних заходів.
Буду рада, якщо знайдете щось для себе)))
Лінійка-реквієм до Дня пам'яті жертв Голодомору
Свято Останнього дзвоника
Тема уроку: «Різноманітність
рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні. Рослинні
угруповання. Червона та Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і
відтворення. Рослинність своєї області»
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності
учнів:
Ø Знаннєвий
компонент: називати видовий
склад рослинності, наводити приклади рослинних угруповань;
Ø Діяльнісний
компонент: характеризувати
основні типи рослинного покриву України, аналізувати карту рослинності України та
вплив господарської діяльності людини на рослинний покрив;
Ø Ціннісний
компонент: робити висновки щодо
закономірностей поширення основних типів рослинності в Україні, усвідомлювати
необхідність збереження та відновлення рослинності.
- Тип уроку: урок засвоєння нових знань (за В.Онищуком).
- урок засвоєння нових знань;
- урок засвоєння навичок й умінь;
- урок застосування знань, навичок й умінь;
- урок узагальнення й систематизації;
- урок перевірки й корекції знань, навичок й умінь;
- комбінований урок.
Ключові компетентності, які формуються на уроці: спілкування державною мовою, спілкування іноземними
мовами, компетентності у природничих науках, соціальна і громадянська
компетентності, математична, інноваційна, інформаційно-цифрова компетентність,
компетентність здорового життя, обізнаність та самовираження у сфері культури,
уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість.
Предметні компетентності: картографічна, краєзнавча, вміння розв’язувати
географічні задачі.
Наскрізні змістові лінії: здоров’я і безпека, громадянська відповідальність,
підприємливість та фінансова грамотність, екологічна безпека і сталий розвиток.
Методи та прийоми, що використовуються на уроці: проблемний, частково-пошуковий, пояснювально-ілюстративний,
репродуктивний, кейс-метод, SWOT-аналіз, метод «брейнстормінг», географічна задача, «Так –ні», прийоми «Перегони», «Імпульс», «Створення ситуації успіху», прийом «Час підручника», рефлексія.
Засоби навчання: атласи,
підручники, м/м проектор та презентація,
матеріали навчального електронного посібника,
освітня платформа Learningapps.org, роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап (1 хв)
Привітання та
представлення вчителя.
ІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок учнів, повідомлення
теми уроку (3 хв)
На попередніх уроках
географії ви вивчали «Ґрунти та ґрунтові ресурси України». Для того, аби
розпочати роботу сьогодні давайте спробуємо відтворити деякі поняття.
Он-лайн кросворд на освітній
платформі Learningapps.org.
(https://learningapps.org/display?v=prwiptv1k19)
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
учнів (5 хв)
Зв'язок з життям
Сьогодні я для вас
підготувала цікаве завдання. На першій сторінці ваших атласів знаходяться
аркуші з ребусами. Спробуйте їх розгадати.
/учні розгадують ребуси. Зі слів відгадок (липа, шавлія,
калина, конюшина)/
-
Чи
можете ви зі слів, відгаданих вами, здогадатися, що ми сьогодні вивчатимемо?
Повідомлення теми та мети уроку.
/слайд 2./
Кейс-метод
Сюжетна частина. Поміркуйте над такими
словами відомого ботаніка Климента Аркадійовича Тімірязєва: “ Колись на Землю
упав промінь Сонця, але упав він не на родючий ґрунт, а на зелену билинку
пшеничного паростка, на його хлорофілове зерно. Вдарившись об нього він погас,
але не зник. У тій чи іншій формі він увійшов до складу хліба, який став нашою
їжею. Він перетворився у наші м’язи, наші нерви…
Отже, цей
промінь сонця через рослини зігріває нас, він приводить у рух все живе”.
Методична частина ? Чи дійсно роль рослин на планеті така важлива чи
ботанік перебільшував?
Чи є Україна
достатньо забезпеченою рослинними ресурсами?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Таксономія Блума
(відображає рівні засвоєння знань, є алгоритмом при
формуванні критичного мислення, основою компетентнісного підходу, педагогіки
партнерства)
1. Знання
(нові знання, базові поняття)
2. Розуміння
(питання
по вище сказаному, щоб у дітей сформувалась думка «Я це знаю»)
? Як ви вважаєте, які фактори впливають на розміщення
рослин?
3. Використання
(практична вправа)
4. Аналіз
(ризиків, плюсів з залученням знань з попередніх тем)
SWOT-аналіз
5. Синтез
(розробка варіантів виходу із ситуації)
Прийом «Фішбоун»
6. Оцінка
(вибір одного варіанту, який збереже задану цінність)
Метод
«брейнстормінг»
/складання
асоціативного куща на дошці/
6.
Закономірності
поширення рослинності
Методичний прийом «Час підручника»
За текстом підручника дайте відповідь на такі питання.
? Якій закономірності
підпорядковане поширення рослин на рівнинній частині України та якій закономірності підпорядковане
поширення рослин у гірських районах?
7. Різноманітність
рослин
Лісова рослинність
(матеріал з електронного посібника).
Отже,
лісистість – це відношення площі, зайнятої під лісом до загальної площі
території.
Географічна
задача
Розрахуйте
лісистість Вінницької області, якщо: площа лісів – 3,76 тис. км2, а
загальна площа області – 26,5 тис. км2.
Лісистість
= (3,76 тис.кв. км / 26,5 тис. кв.км) * 100%= 14,2%
Продовження перегляду
матеріалів про ліси. (5 хв)
Степова рослинність
(4 хв)
/робота з картами
атласу/ паралельно демонстрація слайдів із фото рослин.
Лучна рослинність
Болотна рослинність
8. Прийом
«Так-ні» (1-1,5)
Учитель
зачитує факти по темі уроку. Якщо твердження вірне, учні роблять хлопок руками,
якщо хибне – тупотять ногами.
1.
Рослинність
України дуже різноманітна. (+)
2.
В
Україні росте близько 10-15 тисяч рослин (+).
3.
Види
живих організмів, що зустрічаються лише на певній території, називаються
релікти. (-)
4.
Відношення
площі під лісом до загальної площі території називається розорюваність. (-)
5.
До
листяних порід дерев належать дуб, бук, граб. (+)
6.
Ковила
є представником болотної рослинності. (-)
7.
Луки
належать до зональних типів рослинності(-).
8.
Переважна
частка у видовому складі рослинності України квіткових і водоростей. (+)
9. Рослинні
ресурси
Повернемося
до кейсу, з яким ви працювали на початку уроку. Чи можете ви дати відповіді на
ці запитання?
Давайте
на основі вивченого сьогодні спробуємо оцінити рослинні ресурси України.
SWOT-аналіз на індивідуальних картках
З
допомогою підручника вияснити «плюси» та «мінуси» рослинних ресурсів (внутрішні
чинники), а також звернути увагу на можливості та ризики, пов’язані із впливом
на них зовнішніх факторів.
V.
Закріплення вивченого матеріалу
Прийом «Перегони» на освітній
платформі Learningapps.org виконується он-лайн https://learningapps.org/display?v=pcoh6ez2j19 .
На картках є QR-код для проходження тесту.
VІ. Підсумок уроку та оцінювання
-
Охарактеризуйте
наш урок одним словом. Оцініть свій настрій у вигляді смайла. Можна назвати
рослину, з якою ви себе асоціюєте.
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 31.
Міні-дослідження «Червона книга України». (Форма - довільна).
Тема уроку: «Різноманітність
рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні. Рослинні
угруповання. Червона та Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і
відтворення. Рослинність своєї області»
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності
учнів:
Ø Знаннєвий
компонент: називати видовий
склад рослинності, наводити приклади рослинних угруповань;
Ø Діяльнісний
компонент: характеризувати
основні типи рослинного покриву України, аналізувати карту рослинності України та
вплив господарської діяльності людини на рослинний покрив;
Ø Ціннісний
компонент: робити висновки щодо
закономірностей поширення основних типів рослинності в Україні, усвідомлювати
необхідність збереження та відновлення рослинності.
- Тип уроку: урок засвоєння нових знань (за В.Онищуком).
- урок засвоєння нових знань;
- урок засвоєння навичок й умінь;
- урок застосування знань, навичок й умінь;
- урок узагальнення й систематизації;
- урок перевірки й корекції знань, навичок й умінь;
- комбінований урок.
Ключові компетентності, які формуються на уроці: спілкування державною мовою, спілкування іноземними
мовами, компетентності у природничих науках, соціальна і громадянська
компетентності, математична, інноваційна, інформаційно-цифрова компетентність,
компетентність здорового життя, обізнаність та самовираження у сфері культури,
уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість.
Предметні компетентності: картографічна, краєзнавча, вміння розв’язувати
географічні задачі.
Наскрізні змістові лінії: здоров’я і безпека, громадянська відповідальність,
підприємливість та фінансова грамотність, екологічна безпека і сталий розвиток.
Методи та прийоми, що використовуються на уроці: проблемний, частково-пошуковий, пояснювально-ілюстративний,
репродуктивний, кейс-метод, SWOT-аналіз, метод «брейнстормінг», географічна задача, «Так –ні», прийоми «Перегони», «Імпульс», «Створення ситуації успіху», прийом «Час підручника», рефлексія.
Засоби навчання: атласи,
підручники, м/м проектор та презентація,
матеріали навчального електронного посібника,
освітня платформа Learningapps.org, роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап (1 хв)
Привітання та
представлення вчителя.
ІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок учнів, повідомлення
теми уроку (3 хв)
На попередніх уроках
географії ви вивчали «Ґрунти та ґрунтові ресурси України». Для того, аби
розпочати роботу сьогодні давайте спробуємо відтворити деякі поняття.
Он-лайн кросворд на освітній
платформі Learningapps.org.
(https://learningapps.org/display?v=prwiptv1k19)
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
учнів (5 хв)
Зв'язок з життям
Сьогодні я для вас
підготувала цікаве завдання. На першій сторінці ваших атласів знаходяться
аркуші з ребусами. Спробуйте їх розгадати.
/учні розгадують ребуси. Зі слів відгадок (липа, шавлія,
калина, конюшина)/
-
Чи
можете ви зі слів, відгаданих вами, здогадатися, що ми сьогодні вивчатимемо?
Повідомлення теми та мети уроку.
/слайд 2./
Кейс-метод
Сюжетна частина. Поміркуйте над такими
словами відомого ботаніка Климента Аркадійовича Тімірязєва: “ Колись на Землю
упав промінь Сонця, але упав він не на родючий ґрунт, а на зелену билинку
пшеничного паростка, на його хлорофілове зерно. Вдарившись об нього він погас,
але не зник. У тій чи іншій формі він увійшов до складу хліба, який став нашою
їжею. Він перетворився у наші м’язи, наші нерви…
Отже, цей
промінь сонця через рослини зігріває нас, він приводить у рух все живе”.
Методична частина ? Чи дійсно роль рослин на планеті така важлива чи
ботанік перебільшував?
Чи є Україна
достатньо забезпеченою рослинними ресурсами?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Таксономія Блума
(відображає рівні засвоєння знань, є алгоритмом при
формуванні критичного мислення, основою компетентнісного підходу, педагогіки
партнерства)
1. Знання
(нові знання, базові поняття)
2. Розуміння
(питання
по вище сказаному, щоб у дітей сформувалась думка «Я це знаю»)
? Як ви вважаєте, які фактори впливають на розміщення
рослин?
3. Використання
(практична вправа)
4. Аналіз
(ризиків, плюсів з залученням знань з попередніх тем)
SWOT-аналіз
5. Синтез
(розробка варіантів виходу із ситуації)
Прийом «Фішбоун»
6. Оцінка
(вибір одного варіанту, який збереже задану цінність)
Метод
«брейнстормінг»
/складання
асоціативного куща на дошці/
6.
Закономірності
поширення рослинності
Методичний прийом «Час підручника»
За текстом підручника дайте відповідь на такі питання.
? Якій закономірності
підпорядковане поширення рослин на рівнинній частині України та якій закономірності підпорядковане
поширення рослин у гірських районах?
7. Різноманітність
рослин
Лісова рослинність
(матеріал з електронного посібника).
Отже,
лісистість – це відношення площі, зайнятої під лісом до загальної площі
території.
Географічна
задача
Розрахуйте
лісистість Вінницької області, якщо: площа лісів – 3,76 тис. км2, а
загальна площа області – 26,5 тис. км2.
Лісистість
= (3,76 тис.кв. км / 26,5 тис. кв.км) * 100%= 14,2%
Продовження перегляду
матеріалів про ліси. (5 хв)
Степова рослинність
(4 хв)
/робота з картами
атласу/ паралельно демонстрація слайдів із фото рослин.
Лучна рослинність
Болотна рослинність
8. Прийом
«Так-ні» (1-1,5)
Учитель
зачитує факти по темі уроку. Якщо твердження вірне, учні роблять хлопок руками,
якщо хибне – тупотять ногами.
1.
Рослинність
України дуже різноманітна. (+)
2.
В
Україні росте близько 10-15 тисяч рослин (+).
3.
Види
живих організмів, що зустрічаються лише на певній території, називаються
релікти. (-)
4.
Відношення
площі під лісом до загальної площі території називається розорюваність. (-)
5.
До
листяних порід дерев належать дуб, бук, граб. (+)
6.
Ковила
є представником болотної рослинності. (-)
7.
Луки
належать до зональних типів рослинності(-).
8.
Переважна
частка у видовому складі рослинності України квіткових і водоростей. (+)
9. Рослинні
ресурси
Повернемося
до кейсу, з яким ви працювали на початку уроку. Чи можете ви дати відповіді на
ці запитання?
Давайте
на основі вивченого сьогодні спробуємо оцінити рослинні ресурси України.
SWOT-аналіз на індивідуальних картках
З
допомогою підручника вияснити «плюси» та «мінуси» рослинних ресурсів (внутрішні
чинники), а також звернути увагу на можливості та ризики, пов’язані із впливом
на них зовнішніх факторів.
V.
Закріплення вивченого матеріалу
Прийом «Перегони» на освітній
платформі Learningapps.org виконується он-лайн https://learningapps.org/display?v=pcoh6ez2j19 .
На картках є QR-код для проходження тесту.
VІ. Підсумок уроку та оцінювання
-
Охарактеризуйте
наш урок одним словом. Оцініть свій настрій у вигляді смайла. Можна назвати
рослину, з якою ви себе асоціюєте.
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 31.
Міні-дослідження «Червона книга України». (Форма - довільна).
Немає коментарів:
Дописати коментар